„Twoje dzieci staną się tym, kim ty jesteś,
a więc bądź tym, kim chcesz, by one były” (Dawid Bly)
***
Pedagog specjalny
mgr MONIKA SIWEK
Godziny pracy PEDAGOGA SPECJALNEGO w roku szk. 2024/2025
PONIEDZIAŁEK |
8 55 - 10 35 ; 1155- 1240 ; 1340 - 1425 |
WTOREK |
1245-1425 |
ŚRODA |
1055 - 1140 ; 1245 - 1330 |
CZWARTEK |
1055-1140 |
PIĄTEK |
8 55-940 ; 1245- 1330 |
Konsultacje dla rodziców: czwartek 950- 1050
Pedagog specjalny prowadzi zajęcia:
- terapię pedagogiczną;
- zajęcia korekcyjno kompensacyjne;
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze;
- służy wsparciem psychologiczno-pedagogicznym uczniom, rodzicom oraz nauczycielom.
Rola pedagoga w szkole
• Pedagog to nie strażnik ani policjant, którego należy się obawiać, to osoba życzliwa uczniom, przyjaciel
i rzecznik ich praw, do którego można się zwracać o pomoc.
• Rozpoznaje indywidualne potrzeby uczniów i analizuje niepowodzenia.
• Wspiera uczniów w przezwyciężeniu niepowodzeń szkolnych i osobistych.
• Współorganizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
• Prowadzi działania wychowawcze wynikające z programu wychowawczego szkoły.
• Zajmuje się działalnością profilaktyczną zgodna ze szkolnym programem profilaktyki.
Zadania te pedagog organizuje we współpracy:
• z nauczycielami,
• z domem rodzinnym,
• z instytucjami pozaszkolnymi działającymi na rzecz dzieci.
Uczniu, przyjdź do pedagoga gdy:
• jesteś samotny,
• czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
• nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
• masz problemy rodzinne,
• znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
• chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób,
• masz ciekawe pomysły którymi chcesz się podzielić,
• przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Pamiętaj !
Nie jesteś sam ze swoim problemem
Przyjdź!
Postaram Ci się pomóc
Rodzicu, zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
• niepokoi Cię zachowanie dziecka
• chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach
• masz pytania dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania w szkole
• potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
• masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić szukasz pomocy
Pedagog również prowadzi zajęcia rewalidacyjno - kompensacyjne
Zajęcia z pedagogiem specjalnym
Dzieciństwo bez przemocy
„Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać
i każdego mogę na ratunek wezwać”. (Konwencja o Prawach Dziecka)
Zajęcia w klasach: IV, V, VI , VII i VIII w ramach ogólnopolskiej kampanii „Dzieciństwo bez przemocy”- pedagog specjalny przeprowadził warsztaty mające na celu przybliżenie uczniom zjawiska przemocy i jej konsekwencji oraz uwrażliwienie na zachowania świadków. Środowisko szkolne to przestrzeń, w której młodzi ludzie spędzają wiele czasu i uczą się funkcjonować wśród innych, budować relacji i porozumienie mimo pojawiających się różnic i konfliktów. Aby to było możliwe, konieczne jest uwrażliwienie na zjawisko występującej coraz częściej przemocy rówieśniczej i jej negatywnych skutków. Podczas zajęć uczniowie mogli dowiedzieć się czym jest przemoc, jak zachować się w sytuacji przemocowej i dlaczego reakcja każdej osoby jest tak ważna.
Wizyta przedszkolaków u pedagoga szkolnego.
Dnia 20 grudnia dzieci przedszkolne odwiedziły pedagoga szkolnego. Z dziećmi przeprowadzono rozmowę na temat: „Dobrych manier”, miała ona na celu kształtować zachowania społecznie akceptowane oraz wskazać dzieciom zachowania kulturalne. Pani pedagog omówiła podstawowe stany emocjonalne, które towarzyszą nam w sytuacjach życia codziennego. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w rozmowie, podając przykłady gdy odczuwają: radość, złość, smutek, strach, zaskoczenie, miłość. Każdy z przedszkolaków wykonał ilustrację przedstawiającą dany stan emocjonalny. Na zakończenie dzieci zachowując zasady bezpieczeństwa i dobrego wychowania wspólnie bawiły się konstruując budowle z klocków, wyszywając, lepiąc modeliną oraz układając kolorowy alfabet.
Galeria zdjęć poniżej>>
Artykuły, testy, kwestionariusze, ćwiczenia ...