
Gmina Modliborzyce w partnerstwie z gminami Janów Lubelski, Dzwola, Godziszów realizuje projekt „Nowoczesna edukacja – rozszerzenie oferty zajęć naukowo-dydaktycznych” – projekt nr FELU.10.05-IZ.00-0009/25, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działanie 10.5 Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Całkowita wartość projektu to 3 751 832,21 zł, w tym dofinansowanie 3 374 013,14 zł. Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 3 189 057,37 zł.
Celem głównym projektu jest rozwój oferty programów edukacyjnych przedszkoli oraz programów rozwojowych szkół podstawowych na terenie Partnerstwa „Zielona Brama Roztocza” tj. Samorządowe Przedszkole w Modliborzycach, Publicznej Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Modliborzycach, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Stojeszynie Pierwszym, Publiczne Przedszkole w Stojeszynie Pierwszym, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Wierzchowiskach Drugich, Publiczne Samorządowe Przedszkole nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Janowie Lubelskim, Publiczne Samorządowe Przedszkole nr 3 w Janowie Lubelskim, Publiczne Przedszkole nr 4 w Janowie Lubelskim, Publiczne Przedszkole w Krzemieniu, Publiczne Przedszkole w Dzwoli, Publiczne Przedszkole w Kocudzy, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Godziszowie Pierwszym, Publiczna Szkoła Podstawowa w Godziszowie Drugim, Publiczna Szkoła Podstawowa w Andrzejowie, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Wólce Ratajskiej, Publiczna Szkoła Podstawowa w Zdziłowicach jak również zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia, w tym w sprzętu ICT poprawiających jakość kształcenia w okresie od 01.09.2025 r. do 30.06.2027 r. Cel główny projektu jest zgodny z celem szczegółowym 4f (EFS+). Przedsięwzięcie wpisuje się w 1 cel strategiczny dokumentu „STRATEGIA ROZWOJU PONADLOKALNEGO DLA GMIN: DZWOLA, GODZISZÓW, JANÓW LUBELSKI I MODLIBORZYCE”, tj. Aktywna społeczność, współpracująca, zintegrowana, dumna z dziedzictwa kulturowego i własnej tożsamości, stwarzająca dobre perspektywy dla przyszłych pokoleń.
Odbiorcami projektu będą dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodzice/opiekunowie prawni oraz uczniowie szkół podstawowych. Wsparcie w ramach Projektu, zakres działań zostały określone w oparciu o opracowaną kompleksową diagnozę potrzeb w zakresie edukacji przedszkolnej, szkolnej na terenie MOF.
Organizowana i realizowana dodatkowa oferta dydaktyczna będzie się przyczyniać się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnej, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych uczestników niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijających talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych). W ramach programów rozwojowych szkół kształcenia ogólnego odbędzie się doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym w ramach szkoły ćwiczeń oraz podnoszenie jakości systemu zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi. Podjęte będą działania służące doskonaleniu zawodowego kadry szkół i Ośrodków Wychowania Przedszkolnego. Nauczyciele wezmą udział w kursach/studiach podyplomowych szczególnie w zakresie pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dzięki czemu nabędą nowe kwalifikacje do pracy z dziećmi/uczniami wymagającymi specjalistycznego wsparcia. Ponadto w ramach projektu zakupione zostaną pomoce dydaktyczne i wyposażenie poprawiające jakość kształcenia, w tym sprzęt ICT. Zakupione zostanie również nowoczesne wyposażenie służące zapewnieniu edukacji włączającej, aby Ośrodki Wychowania Przedszkolnego, Szkoły Podstawowe MOF były miejscem przyjaznym i bezpiecznym dla każdego dziecka, oferującym wysokie standardy edukacyjne. Projekt będzie również wspierał edukację innowacyjną (m.in. w zakresie robotyki), związaną z rozwijaniem innowacyjnych form edukacji.
Grupę docelową w Projekcie stanowią:
Rezultaty projektu: