Modele 3D zaprojektowane i wykonane przez uczniów klas 4-8 na lekcjach informatyki. Zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce.
Uczniowie klas 4-8 mieli okazję nie tylko poznać pracę drukarki 3D, którą nasza szkoła zakupiła dzięki Programowi „Laboratoria Przyszłości”, ale zastosować ją w praktyce. Na pierwszych lekcjach informatyki dzieci i młodzież została zapoznana z budową drukarki, materiałami stosowanymi w druku 3D oraz biblioteką gotowych modeli 3D, które można pobrać ze stron internetowych. Kolejne zajęcia dotyczyły już poznania
i pracy z programem do tworzenia własnych projektów i modeli.
Każdy uczeń miał możliwość zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce – w postaci wydruku 3D.
I tak powstały najpierw projekty, a później trójwymiarowe modele zawieszek do piórników z własnymi inicjałami, walentynkowe serduszka z wpisaną w środek wielką literą, pojemniki na kredę, oryginalne pudełka na przybory do sal lekcyjnych, figury geometryczne do rzutowania prostokątnego i wiele innych projektów już wydrukowanych lub czekających na wydruk.
Uczniowie z wielkim zainteresowaniem czekają na kolejne zajęcia, podczas których mają możliwość rozwijać umiejętności techniczne, własną wyobraźnię i kreatywność oraz zastosować ją w praktyce. Miejmy nadzieję, że zainteresowanie rozwinie się w pasję, która zaowocuje w przyszłości nowymi wynalazkami i gadżetami.
Zdjęcia poniżej>>
Zamkowe opowieści. Spacer po królewskich komnatach w okularach 3D.
Lekcja informatyki w klasie czwartej.
Na lekcji informatyki, uczniowie klasy czwartej mieli zadanie napisać opowieść, o niezwykłym zamku.
W poprzednich latach, realizując ten temat, dzieci oglądały zabytkowe budowle na ilustracjach. Dzięki nowoczesnym okularom Class VR, czwartaki wybrały się w wirtualną podróż, zwiedzając historyczne zamki, spacerując po królewskich komnatach. Podczas takiej lekcji wymyślenie historii o niezwykłych wydarzeniach, które mogły mieć miejsce w wybranym zamku nie było już dla nikogo problemem.
Zdjęcia poniżej>>
Piąta klasa w wewnątrz egipskiej świątyni. Lekcja plastyki w okularach 3D.
Następną klasą, która zapoznała się z wirtualną rzeczywistością była klasa piąta. Na lekcji plastyki, realizując temat: „Architektura – dziedzina sztuki”, uczniowie udali się w wirtualną podróż, zwiedzając świątynie, grobowce egipskich faraonów – piramidy w Gizie, Partenon w Atenach oraz Katedrę Notre Dame
w Paryżu. Piątoklasiści przekonali się, że wirtualna rzeczywistość (VR) daje niesamowitą możliwość doświadczania wspaniałości architektury i sztuki świata, a nowoczesne technologie służą nie tylko rozrywce, ale także mogą pogłębiać wiedzę na temat najbardziej odległych zakątków świata jak również uczyć
i trenować różne umiejętności.
Zdjęcia poniżej>>
Wirtualna rzeczywistość na lekcji techniki w klasie szóstej
Nieustannie szybki rozwój techniki, automatyki, elektroniki sprawia, że dzisiaj możemy przenieść się do świata, który jeszcze nie dawno można było zobaczyć tylko w filmach science fictin.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy szóstej na lekcji techniki, założyli okulary Class VR i znaleźli się wewnątrz inteligentnego domu. Dzięki wirtualnej rzeczywistości, uczniowie obserwowali
w trójwymiarze jak zastosowanie technologii cyfrowych zapewnia bezpieczeństwo i komfort na co dzień użytkownikom nowoczesnych domów i mieszkań. Zajęcia dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń.
Klasa szósta przekonała się, że lekcje techniki mogą być niezwykle fascynujące.
Zdjęcia poniżej>>