Zajęcia z doradztwa zawodowego
W ramach projektu „Szkoły równych szans w Gminie Dzwola” w naszej szkole realizowane są indywidualne oraz grupowe zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego. Dotychczas uczestniczyli w nich uczniowie klas II–VI.
Głównym celem tych spotkań jest wsparcie dzieci i młodzieży w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji dotyczących dalszej edukacji i przyszłej kariery zawodowej. Zajęcia sprzyjają odkrywaniu własnych możliwości, zainteresowań oraz predyspozycji. Uczniowie mają okazję lepiej poznać siebie, zidentyfikować swoje mocne strony i obszary wymagające rozwoju.
Zajęcia prowadzone są w oparciu o metody aktywizujące, które wspierają rozwój kompetencji społecznych – takich jak współpraca w grupie, skuteczna komunikacja czy inicjatywa w działaniu. Uczestnicy zyskują szersze spojrzenie na temat planowania swojej przyszłości i stają się bardziej otwarci na wyzwania współczesnego świata pracy.
Udział w warsztatach pozwala uczniom lepiej przygotować się do podejmowania przemyślanych decyzji dotyczących wyboru dalszej ścieżki kształcenia oraz przyszłego zawodu. Zdobyta wiedza i umiejętności stanowią solidną podstawę do kształtowania indywidualnej drogi rozwoju.
Opracowała: Magdalena Kaproń
Zajęcia indywidualnych z psychologiem
W ramach projektu „Szkoła równych szans w Gminie Dzwola” w naszej szkole realizowane są indywidualne zajęcia z psychologiem, których celem jest wsparcie uczniów w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego. Zajęcia odbywają się w atmosferze zaufania i bezpieczeństwa, a ich przebieg dostosowany jest do indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Spotkania te pomagają budować pewność siebie, rozwijać umiejętność radzenia sobie z emocjami, wzmacniać poczucie własnej wartości oraz kształtować pozytywne relacje z rówieśnikami. Dodatkowo uczniowie uczą się, jak rozwiązywać konflikty i radzić sobie w trudnych sytuacjach emocjonalnych. Wsparcie psychologiczne to ważny element działań naszej szkoły, który sprzyja wyrównywaniu szans edukacyjnych oraz tworzeniu środowiska przyjaznego każdemu uczniowi.
Opracowała: Monika Flis
Zajęcia radzenia sobie ze stresem
W ramach projektu "Szkoła równych szans w Gminie Dzwola" w naszej szkole prowadzimy zajęcia z radzenia sobie ze stresem. Celem zajęć jest nauka skutecznych technik radzenia sobie ze stresem, zwiększenie odporności psychicznej, lepsze zrozumienie swoich emocji oraz poprawa samopoczucia uczniów. Uczniowie uczą się rozpoznawać i nazywać swoje emocje. Pracują nad pewnością siebie i odpornością psychiczną, co pomaga im lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach szkolnych i życiowych. Trenują umiejętności wyrażania emocji i komunikowania swoich potrzeb w zdrowy sposób. Podczas spotkań stawiamy na praktyczne ćwiczenia i interaktywne metody, które pomagają uczestnikom odnaleźć skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem w codziennym życiu. Dzięki temu uczniowie mogą zwiększyć swoją odporność na trudne sytuacje, poprawić koncentrację i lepiej funkcjonować w wymagających momentach, takich jak egzaminy, wystąpienia publiczne czy konflikty.
Opracowała: Monika Flis
W roku szkolnym 2024/2025, na zajęciach z programowania uczniowie uczą się programować na macie CodeWeek. Tworzą pikselowe obrazy za pomocą kolorowych kartoników, zgodnie z podanymi współrzędnymi.
Układają i zapisują proste oraz bardziej złożone instrukcje (skrypty) przy pomocy strzałek i innych symboli. Poznają pojęcia algorytmu, systemu dwójkowego, binarnego ucząc się prostego szyfrowania oraz kodowania duszków przy pomocy kartonikowych poleceń.
Jak wygląda współczesna robotyka?
Roboty wśród nas, roboty w życiu codziennym. Zastosowanie robotów w dzisiejszych czasach - to tematy, które wprowadziły uczniów do nauki programowania z robotem edukacyjnym - Photon EDU.
Na początku młodzi programiści zapoznali się z podstawowymi elementami budowy robota Photon EDU oraz zasadami bezpiecznej pracy na zajęciach.
Następnie poznali sposoby komunikowania się z robotem oraz interfejsy dostępne w aplikacji, którą należało pobrać na smartfon lub tablet. Teraz uczniowie budują programy w celu wykonania określonych zadań przez Robota – Photon np.: „Pogłaskaj robota”, „Robot prawdę Ci powie”, „Nieufny robot” itp.
Na zajęciach z programowania uczniowie korzystają także z okularów Class VR, które zakupione zostały przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości . Za pomocą wirtualnej rzeczywistości i w "trójwymiarze" widzą wnętrze komputera, telefonu komórkowego lub pogłębiają wiedzę na temat najbardziej odległych zakątków świata.
Opracowała: Grażyna Papierz